معرفی کامل بازی Clash of Clans

توسط hackplus
جولای 31, 2018
1 دقیقه خواندن

معرفی کامل بازی Clash of Clans

معرفی کامل بازی Clash of Clans

معرفی و نگاهی به تاریخچه بازی کلش آف کلنز

بازی Clash of Clans برای اولین‌بار در آگوست ۲۰۱۲ دیده شد. سازندگان این بازی ابتدا آن را برای سیستم‌عامل‌های آی او اس و آن هم در دو کشور کانادا و فنلاند عرضه کردند. نسخه اندروید نیز یک سال بعد در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی و در تاریخ اکتبر ۲۰۱۳ به طور رسمی در گوگل پلی به معرض دانلود قرار داده شد. 

دلیل نام گذاری Clash of Clans:

 

نام بازی Clash of Clans در ابتدا قرار بود Clan Wars باشد اما این موضوع به یکی از مباحث داغ سازندگان بدل شد. در واقع مراحل پایانی ساخت بازی در دست کار بود که مدیریت پروژه از سرپرست‌های برنامه نویسان و نویسندگان بازی خواست تا نامی برای این بازی انتخاب کنند. از آنجایی که از همان ابتدا “جنگ قبایل” سر لوحه ساخت این بازی قرار گرفته بود، بدون مقدمه چند نفر از دست اندرکاران نام Clan Wars را پیشنهاد دادند. این نام تقریباً ثبت شد.

جالب است بدانید یکی از اولین پیشنهادها همین نام Clash of Clans بود اما ابتدا این نام گذاری از دیدگاه گروه جالب نبود چرا که کلمهClash در چنین بازی‌هایی شاید بر عکس کلمه Wars باشد و به گفته خودشان ” نو ” باشد. منظور آن‌ها این است که این کلمه نا شناخته است و باعث می‌شود تا کاربران از نام آن پرهیز کنند. اما بعد از بررسی‌های چندین روزه آن‌ها به نتیجه‌ای جدیدتر دست یافتند. ایده‌ای که باعث شد تا نام Clash of Clans به طور قطعی برای این بازی انتخاب شود. این گروه با این تصور که استفاده از یک نام نسبتا جدید در صورتی که ویژگی‌های خاص داشته باشد می‌تواند چه مقدار منحصر به فرد و تأثیرگذار باشد؛ این نام را برای این بازی انتخاب کردند. آقای Jonas مهندس ارشد بخش سرور بازی در این رابطه می‌گوید: ”ما می‌توانستیم پروژه یک عنوان خیلی ساده‌تر را ماه‌ها قبل خیلی سریع و راحت به اتمام برسانیم. اما ما نمی‌خواستیم که وقتی بازیکنان این بازی را تجربه می‌کنند با خود بگویند ” بسیار خب، این بازی هم که خسته کننده است. دیگر دنبال چه بازی بروم؟ ” بنابراین، ما پیش بینی‌های مختلف را اولویت کار قرار دادیم.”

با این تفاسیر، باید چنین برداشت کرد که گروه سازنده بازی، نامی جدید و ویژگی‌هایی قدرتمند را که به صورت آهسته اما پیوسته پیش برود به نامی کلیشه‌ای با ویژگی‌هایی تکراری ترجیح داده است. اگرچه نام اصلی این بازی به Clash of Clans تبدیل شد اما همچنان Clan Wars یکی از عنوان‌های مربوط به کلش آف کلنز می‌باشد. به عبارتی Clan Wars عنوان بخش اعظم این بازی یعنی جنگ‌های ما بین کلن‌ها می‌باشد که Supercell آن را به صورت یک پکیج کامل و در قالب یک آپدیت عظیم در سال ۲۰۱۳ به بازی افزود.

دیدگاهتان را بنویسید