مهم ترین نکات در خرید دستگاه های فلزیاب، طلایاب و گنج یاب کدامند؟

توسط hackplus
در اگهی
ژانویه 10, 2024
1 دقیقه خواندن

با توجه به گسترش فروش دستگاه های طلایاب و گنج یاب در بازار کشورمان لازم است که شما عزیزان اگر مشتری این سیستم ها هستید و ترجیح می دهید یکی از آن ها با تکنولوژی های متنوعی که در بازار موجود است را تهیه کنید بهتر است که به نکات ریز و مهمی دقت کنید که انتخاب شما درست تر باشد.

در واقع این سیستم ها بر اساس دسته بندی فعالیت و بخش بندی کاری به گزینه های زیادی تقسیم می شوند. درست مانند موبایل های هوشمند که بر اساس ویژگی ها در فروشگاه های بزرگ مانند آمازون دسته بندی می شوند. دستگاه های فلزیاب نیز دارای چنین وضعیتی  هستند. بخصوص این که برخی از آن ها امکان تفکیک نیز دارند.

در مورد ویژگی تفکیک به شما توضیحاتی ارائه خواهیم داد. به طور معمول این دستگاه ها فلزات را در فاصله ای مشخص تشخیص می دهند، این فاصله می تواند زیر زمین و یا در بخش دور از محیطی که در آن حضور دارید باشد.

اما برنامه نویسی ها، استفاده از سنسور های جدید موجب شده است که فرا تر از دستگاه های صرفا فلزیاب گزینه هایی راهی بازار شده اند که نامشان طلایاب است.

سیستم های فلزیاب در بازار ایران

دستگاه های طلایاب در درجه اول تشخیص می دهند که آیا شی مورد نظر که در زیر خاک و یا هر بستری دفن شده است فلز است یا خیر؟ این مسئله بسیار مهم است. چون برخی از دستگاه ها و سیستم های تشخیص نمی توانند حتی فلز را از شبه فلز تشخیص دهند.

حال برند های بزرگ فعال در این زمینه پا را فرا تر گذاشته و سیستم های هوشمندی را طراحی و توسعه داده اند که به شما اجازه می دهند که نوع فلز را نیز بررسی کنید. در واقع اگر خواسته شما طلا است این دستگاه ها می توانند نوع آن و حتی عیارش را نیز مشخص کنند. اما مسئله این است که دستگاه های طلایاب عموما قیمت فوق العاده بالایی دارند.

استفاده از سیستم های فلزیاب نیاز به آشنایی با برخی از اصطلاحات و همین طور کار با سخت افزار خواهد داشت.

این دستگاه ها باز هم بر اساس کاربرد و نوع استفاده در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند. سعی می کنیم به اختصار چند مورد از آن ها و البته محبوب ترین ها در بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

انواع دستگاه های فلزیاب

دستگاه های فلزیاب و سیستم های طلایاب در بازار ایران عموما نسخه هایی از کشور های مبدا سازنده المان، امریکا، ترکیه، فرانسه، ژاپن، چین و همین طور مونتاژ چند ملیت خواهند بود.

باید دقت کنید که همه چیز مبدا و کشور مونتاژ کننده و سازنده نیست، مهم کیفیت کار و همین طور قرار گرفتن آن در رده بندی بهترین ها و محبوبیت در فروشگاه های بزرگ آنلاین خارجی است.

فاکتور بعدی برای دستگاه های فلزیاب و طلایاب ضریب نفوذ به محدوده عمق است، یعنی فرض می کنیم که شما نیاز به دستگاهی دارید که امکان بررسی و تفکیک در عمق ده متر را دارد، در این صورت قیمت سیستم از مدل هایی که تفکیک پایین تر و حتی پنج متر دارند به شدت بالا تر خواهد بود. اما ریسک کار شما کم تر خواهد بود.

از طرفی بسیاری از فلزات در عمق بیشتری نهفته هستند و مدل هایی که عمق مناسبی را تشخیص نمی دهند قیمت پایینی دارند و کیفیت کار آن ها نیز به همین اندازه کم است.

نوع تفکیک در دستگاه های فلزیاب کاملا متفاوت است؛ این بستگی به تکنولوژی بکار گرفته شده در این سیستم ها خواهد داشت. یونیک، فرکانسی، فلزیاب های تشخیص فقط طلا و مقایسه فلز و غیرفلز باز هم گستره بزرگی را در بر می گیرند و رده های قیمتی را تعیین می کنند.

نوع تفکیک در دستگاه های فلزیاب و طلایاب

مدل های فرکانسی می توانند حضور یک فلز بر اساس ارسال فرکانس و دریافت بازخورد آن را تشخیص دهند، گاهی نمی توان به این دستگاه ها اعتماد کرد، اما همیشه هم نقص ندارند.

شما در بیشتر موارد می توانید از مدل های فرکانسی استفاده کنید. برخی مدل های دیگر در بخش توضیحات خود Just Gold را یدک می کشند.

همان طور که از لفظ فقط طلا کاملا مشخص است دستگاه هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند قیمت بالاتری دارند و همین طور جوابدهی آن ها نیز به مراتب بهتر است.

البته مدل هایی از سیستم های فلزیاب در حال حاضر در کشور خودمان نیز مونتاژ خواهند شد، اما قطعات در کشوری دیگر طراحی و توسعه داده خواهد شد.

مدل هایی نیز در این میان وجود دارند که به دلیل قیمت مناسب بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت، کار آن ها به این صورت است که فلز را از غیرفلز تشخیص می دهند. چون همیشه شبه فلز ها می توانند برای سیستم های قدیمی تر مشکل ساز باشند.

اما این مورد در دستگاه هایی که این تشخیص را دارند وجود نخواهد داشت.

سیستم اسکن در دستگاه های گنج یاب

نوع اسکن نیز در دستگاه های فلزیاب و طلایاب باز هم متفاوت است، به این صورت که سیستم های فلزیاب می توانند اسکن را به صورت سه بعدی، دو بعدی و با نرم افزار های پرمیوم و قدرتمند در اختیار شما قرار دهند.

اما مسئله این است که سیستم های اسکن گاه کیفیت لازم را ندارند. این مسئله بسته به شرکت تولید کننده دستگاه اسکن خواهد داشت. در صورتی که شما قصد تهیه دستگاه طلایاب و فلزیاب را دارید باید توجه نمائید که مورد اسکن بسیار حائز اهمیت است.

هاله ای، چهاروجهی نیز مدل های دیگر هستند. باید در تکمیل این موارد عرض کنیم که تعدادی از مدل های موجود در بازار های جهانی به هیچ عنوان امکان اسکن را در خود نخواهند داشت. پس اگر برای شما مهم است که اسکن فلز توسط نمایشگر های این دستگاه ها به صورت کامل و سه بعدی انجام شود یکی از مدل های مربوطه را تهیه نمائید. سیستم های شعاع زن و البته مدل های دارای حذف ذرات نیز امکان پیشرفته تری را در اختیار شما قرار می دهند که ضریب خطا در آن ها میل به صفر خواهد داشت.

نکات مهم در خرید طلایاب و فلزیاب

در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که در انتخاب فلزیاب باید به آن ها دقت داشته باشید، نخست این که سیستم های فلزیاب ساخته شده توسط کشور های اروپایی، ژاپنی و همین طور چینی می توانند کیفیت های A، سطح معمولی و بسیار پایین داشته باشند.

www.worlddetector.com

پس همه چیز کشور مبدا و سازنده نیست، بسیاری از دستگاها توسط بازار چین مونتاژ می شوند و سیستم های نرم افزاری و سخت افزار آن ها توسط کشور های دیگری تولید می شود.

اصالت سیستم های طلایاب مهم است، چون برخی از شرکت های فلزیاب  xpmetaldetectors در این زمینه سابقه ای طولانی دارند و وقتی نام آن ها را می شنوید می توانید مطمئن شوید که کیفیت لازم را خواهند داشت و می توانند شما را سریع تر به نتیجه برسانند.

شعاعی که دستگاه ها در آن تشخیص را انجام می دهند نیز مهم است، این رنج می تواند ۱۰۰، ۳۰۰، ۷۰۰ متر و حتی بالا تر باشد. به هر حال قیمت دستگاه های فلزیاب بسته به ابعاد و وزن آن ها نیز متفاوت است. همین طور که مدل های دستی و کوچک ممکن است در تمامی موارد کاربردی نباشند، گاهی نیاز به سیستم های قدرتمند و بزرگ برای تشخیص طلا و فلز کاملا مشخص خواهد بود.