چرا چینی ها میخواهند کلش اف کلنز را بخرند؟

توسط hackplus
سپتامبر 13, 2016
1 دقیقه خواندن

به نام خدا

دوستان خبری خوندم در مورد بازی کلش اف کلنز !! اون هم چه خبری ؟! مثل این که یکی از شرکتای سرمایه گزار ثروتمند چینی میخواد این بازی رو از شرکت فنلاندی سوپرسل بخره !!! قیمتی هم  که پیشنهاد داده ۹ میلیارد دلار هست . اگه مثلا دلار رو ۳۴۰۰ تومن در نظر بگیریم یعنی چیزی حدود ۳۰۶۰۰ میلیارد تومن خودمون !!! یعنی ۳۰ هزار تا یک میلیارد  + ۶۰۰ میلیارد !! با درامد سالانه ای که طبق خبر این شرکت  سرمایه گزار داره به راحتی میتونه این مبلغ رو پرداخت کنه

بقیه در ادامه مطلب

خلاصه بیخیال عددش میشیم و میریم خبری رو که تو سایت خبرانلاین منتشر شده رو در زیر بخونیم ، کاری هم نداریم که سوپرسل حاظر میشه کلش اف کلنز رو بفرشه یا نه؟!!!

به گزارش خبرآنلاین، این شرکت مستقر در «شین زن» که درآمد سالانه‌اش بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار گزارش‌شده، در حال مذاکره با کمپانی فنلاندی «سوپرسل» است تا بتواند بازی محبوب را از آن خود کند.

بلومبرگ گزارش داد که چشم تنسنت به سهام سافت بنک است که سال گذشته از ۵۱ به ۷۳ درصد افزایش پیداکرده است.

این در حالی است که کلش در سال ۲۰۱۳ فقط ۷۷۰ میلیون دلار فروخته شد.

این اولین بار نیست که مذاکره برای خرید کلش بین تنسنت و کمپانی فنلاندی انجام می‌شود چراکه به نوشته وال استریت آنها چندین بار باهم مذاکره کرده و قیمت را تغییر داده‌اند که امروز صحبت از ۹ میلیارد دلار می‌شود.

سوپرسل یکی از کمپانی‌های موفق بازی‌سازی در اروپا است که در کنار کمپانی کینگ قرارگرفته است. گفتنی است کینگ مالک بازی معروف Candy Crash این بازی را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۵٫۹ میلیارد دلار به Activision Blizzared فروخت. البته در اصل این بازی برای فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ ساخته‌شده بود.

هدف چینی‌ها برای خرید کلش او کلنز گرفتن بازار پول‌سازی از روی گیم محبوب آسیایی‌ها است که درآمدزایی فوق‌العاده‌ای برای مالکین آن داشته است.

ارزش سهام تنسنت در بازار به بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار می‌رسد و عمده سرمایه‌گذاری این کمپانی روی اینترنت و محصولات مرتبط است. ۳ بازی از ۵ بازی محبوب چینی‌ها با داشتن هر کدام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از آنِ تنسنت است و بازی King of Glory شماره یک بازی‌ها در چین نیز متعلق به این کمپانی است.

تنسنت همچنین اخیرا با IBM علیه «علی بابا» توافق کرده اند تا بزرگترین عمده فروش آنلاین دنیا را شکست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید