عکاسی صنعتی چیست ؟

توسط hackplus
در اگهی
سپتامبر 1, 2019
0 دقیقه خواندن

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی به سبکی از عکاسی گفته می‌شود که وظیفه آن نمایش دقیق،کامل و باکیفیت محصولات است. تجارت نوین بیش از هر زمانی رقابتی شده است. همه برندها و کمپانی های کوچک و بزرگ در حال نمایش هرچه بهتر محصولات خود هستند و در ابن بین آنچه نقش کلیدی بازی میکند عکاسی صنعتی است. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دیرباز مورد توجه برند های موفق و توسعه دهندگان کسب و کار بوده است. چرا که چیزی بهتر از یک تصویر مستند از یک محصول نمیتواند آنرا شرح دهد.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

تجربه عکاس نقش بزرگی در کیفیت عکاسی صنعتی تبلیغاتی بازی میکند. عکاس صنعتی باید خواسته مشتری و تقاضای بازار را درک کند و محصولی متناسب با نیازها ارائه دهد. متاسفانه امروزه در کشور ما عکاسی صنعتی تبلیغاتی بصورت آکادمیک آموزش داده نمیشود و همین باعث ایجاد شناخت نسبتا کمتر مردم نسبت به این حوزه تبلیغات گردیده است. البته این مساله که عواملی نظیر نورپردازی دقیق، پردازش حرفه ای، اصلاح رنگ، پرسپکتیو و … در کیفیت نهایی عکس ها دخیل اند قابل چشم پوشی نیست. عکاسی از ماشین‌آلات و فرآیندهای صنعتی و یا محصولات ریز و درشت شما برای رسانه‌های مختلف تفاوت دارد. یعنی آنچه در اینترنت منتشر می‌شود باید متمایز از چیزی باشد که چاپ شده و در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. قطعا کسی که سال‌ها در این زمینه تجربه داشته باشد می‌داند برای هر رسانه چه تصویری بهترین نتیجه را به دست خواهد داد.

طراحی کاتالوگ

کاتالوگ مجموعه ای طراحی شده از محصولات و خدمات یک شرکت ، موسسه و یا سازمان است و متشکل از عکس های صنعتی و تبلیغاتی و متن های دلخواه کارفرمایان است. می دانید چرا شرکت های بزرگ و عمده فروشان نیاز فراوانی به طراحی کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی دارند؟ زیرا به دلیل عدم ارائه اطلاعات محصولات به صورت حضوری و به دلیل بالا بودن تعداد مصرف کنندگان به کاتالوگ نیاز مبرمی دارند.

طراحی کاتالوگ نیز نسبت به مقدار و حجم اطلاعات صورت میگیرد و تعداد صفحه هر چقدر هم که زیاد باشد، تاثیری در چارچوب و قوانین طراحی ندارد. استفاده بهینه از عکاسی صنعتی در کاتالوگ ها و حتی طراحی بیلبورد ها به زیبایی آن کمک زیادی خواهد نمود. طراحی کاتالوگ و بروشور از نیازهای ابتدایی هر مجموعه کاری برای معرفی محصول و بازاریابی است. در مجموعه ما انواع خدمات چاپ و گرافیک از قبیل کاتالوگ ، ست اداری ، طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ ارزان قابل ارائه است.

کاربردهای عکاسی تبلیغاتی به این موارد محدود نمیشود و شما به راحتی میتوانید در هر زمینه ای که به نوعی با تبلیغات در ارتباط باشد از عکس ها استفاده نمایید.

طراحی لوگو و علامت تجاری

اگر به کمپانی های بزرگ دنیا دقت کنید متوجه آن خواهید شد که چه اندازه به طرح لوگوی خود اهمیت داده اند و گاهی صدها هزار دلار برای طراحی لوگو و علامت تجاری خود هزینه میکنند . چرا که به این مفهوم رسیده اند که لوگو فقط یک طرح گرافیکی نیست ، بلکه در جذب مشتری ، بالا بردن میزان فروش ، نشان دادن کیـفیت کمپـانی و ثـبت کردن کسب و کار خود در ذهن مخاطب تاثیر ‫مستقیم دارد که یکی از مهم ترین عوامل در پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار می باشد.

تمامی خدمات گرافیک و طراحی توسط آژانس تبلیغات خلاق رادیان صورت میگیرد.