ریز نکاتی در مورد بازی کلش اف کلنز

توسط hackplus
فوریه 28, 2018
1 دقیقه خواندن

ریز نکاتی در مورد بازی کلش اف کلنز

 

 

کِلَش آو کِلَنز از  اوایل سالی که از سوی شرکت «سوپرسل» وارد دنیای بازی های موبایلی شد، همه جور اعداد و ارقام و رکوردهای مختلف را جابجا کرد؛ رکوردهایی که بار اصلی آنها بر دوش کاربرانی است که به این بازی اعتیاد پیدا کرده اند. نکاتی در مورد بازی کلش اف کلنز را در ادامه مطلب میخوانیم 

آنقدر که مجبور می شوید همه پول تو جیبی هایتان را هم صرف این بازی کنی. اگر باور نمی کنید، کافی است نکات این مطلب را بخوانید تا دستتان بیاید این بازی چه بلاهایی سر بازیکنانش می آورد.

دام هایی که به راحتی بازیکنان را جذب خود می کنند و بعد از جذب، رهایی از آنها به این راحتی ها نیست. ویژگی اصلی بازی کلش که در ظاهر اولیه آن مشخص نیست، ترفندهای اعتیادآوری است که سازندگان بازی در گوشه هایآن کار گذاشته اند.

نکاتی در مورد بازی کلش آف کلنز را در ادامه خواهید خواند.

۱- سوپرسل (شرکت توسعه دهنده بازی کلش) در «هلسینکی» فنلاند تاسیس شد. شرکتی که امروز به جز این بازی معروف، دو بازی دیگر (یعنی «Boom Beach» و «Hay Day» را هم در سبد خود دارد و تا پایان سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) توانسته بود به ۱٫۷ میلیارد دلار فروش (از طریق خریدهای داخل بازی هر سه این بازی ها) برسد.

۲- در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن ۱۳۹۳)، سوپرسل از فروش جِم های (Gem) درون بازی کلش، روزانه بیش از پنج میلیون دلار سود داشت و رکورد جدیدی را جابجا کرد.

۳- «جورج یائو» در پایان سال اخیر میلادی، بازیکن برتر کلش آو کلنز شد؛ او که شش ماه پیاپی در رنکینگ بازیکنان کلش در رده اول بود، حتی آی پد خود را به حمام می برد و آنجا نیز دست از غارت دیگران برنمی داشت.

۴- یکی دیگر از بازیکنان برتر رنکینگ کلش آو کلنز به نام «پاندا» اعتراف کرده که هر ماه حدود هفت هزار دلار خرج می کند تا بتواند از کِلَن خود مراقبت کند و البته به موقع در جنگ بین دیگر کلن ها حاضر باشد. ظاهرا او با هفت اکانت دیگر نیز در بازی حاضر است که طبیعتا خرج زیادی روی دستش می گذارد.

۵- سوپرسل برای جذب بیشتر بازیکن ها انواع تیزرهای تبلیغاتی را برای بازی کلش آو کلنز ساخته اما معروف ترین و شاید پرسروصداترین تیزر آنها، تبلیغی طنزآمیز باشد که «الیام نیسون» (بازیگر معروف ایرلندی هالیود) را در حال بازی کلش و در حین درگیری با کاراکترهای محبوب این بازی نشان می داد.

این کلیپ تبلیغاتی تا پایان سال بیشترین بازدید کلیپ های کلش آو کلنز را از آن خود کرد.

۶- اتفاق عجیب این که تمام ده بازیکن برتر کلش آو کلنز، امروزه حداقل نیمی از درآمد خود در ماه را برای این بازی خرج می کنند؛ این در حالی است که کلش، یک بازی رایگان برای دانلود است

و شما تا پایان بازی، واقعا می توانید حتی یک ریال (یا دلار) هم خرج نکنید اما حقیقت این است که ترفندهای اعتیادآور بازی، باعث می شود خیلی ها دست به جیب شوند.

۷- خیلی ها در سراسر دنیا و همین ایران خودمان، ممکن است بازی را نصب کرده باشند و بعد از مدتی آن را رها کنند ولی نکته اینجاست که کلش آو کلنز در همین لحظه بیش از ۲۹ و نیم میلیون نفر کاربر فعال دارد. به این معنی که این افراد به شکلی جدی و پیگیر، در حال بازی اند و اعتیادشان به این بازی باعث می شود حتی روزی چند بار به دهکده خود سر بزنند.

۸- شاید باورنکردنی باشد اما سوپرسل به عنوان توسعه دهنده این بازی، فقط ۱۵۰ نفر را در استخدام خود دارد و کل کسانی که روی مجموعه کلش آو کلنز کار می کنند ۱۵ نفرند.

آنها با همین تعداد اندک، این بازی اعتیادآور را روانه بازار کرده اند و باعث شده اند کل مجموعه به سودی رویایی برسد.

ترفندهای یک بازی اعتیادآور کلش اف کلنز

* بد نیست کمی هم درباره ترفندهای این بازی بدانیم؛ نیروها در کلش آو کلنز به پنج ردیف تقسیم شده اند که شما با پیشرفت در هر مرحله، قادر به ساختن شان هستید. ضمن این که دو قهرمان (Hero) هم می توانید بسازید. در آپ دیت اخیر بازی، قابلیت ساخت قهرمان سوم نیز به آن اضافه شده است.

* وقتی پس از مدتی بازی را رها کردید و ساخت و ساز دهکده خود و غارت دیگران را به فراموشی سپردید، دهکده شما اصطلاحا «می خوابد» و از بالای خانه های کارگران، نشانه های Z بالا می رود؛ با توجه به این که انبارهای چنین دهکده هایی دائما پر می شوند، بهترین محل برای غارت هستند، پس حواس تان باشد زیاد خواب نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید